söndag, november 12, 2006

H&M

Visserligen tillhör jag inte H&Ms stamkunder - även om jag säkert passar in hyggligt i deras kundmålgrupp - så kanske är min betraktelse inte helt rätt. Men ändå.

I fredags var jag faktiskt inne på H&M för att se det där som alla pratade om - Viktor och Rolf kollektionen som enligt medias rapportering skulle mötts med sådan anstormning att i stort alla kläderna redan var slut. Det var jag bara tvungen att se.

Nåväl - kläderna var inte slut, fast lite utplockat var det. Bland annat fanns en grå kavaj kvar, en kavaj jag sett på H&Ms Viktor & Rolf hemsida innan och jag då trott skulle ta slut ganska omgående. Men icke - den fanns till och med i min storlek och jag provade den. Den satt perfekt - i kavajslaget satt en liten fånig medalj men den kunde man pilla loss och de två pilarna på bröstfickan såg rätt snygga ut.

Men så hängde jag tillbaks kavajen på galgen - för vill man verkligen förknippas med den närmast maniska köpupplevelse som H&M försöker förmedla kring sina designerkollektioner? Vill man att folk skall tro man var en av de som stod och slogs när portarna slogs upp första dagen?

Tror inte det..

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Förstår vad du menar... Man vill ju inte vara en av dem, som "gått på" H&M:s grej. =)

9:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se