måndag, september 25, 2006

Minitaxi

Höll på att bli överkörd av en satans taxibil från Minitaxi när jag var ute med hunden och gick över ett övergångställe. Bilen höll på att klippa den lilla terriern med bara några centimeters marginal.

Förbannad som man blir ringer jag bolaget och ber om en förklaring. Då svarar tanten i växeln att hon inte kan ta emot klagomål, utan bara beställningar - klagomål får riktas till kontoret.

"Jaha - sitter du inte på kontoret? Har jag inte ringt till Minitaxi?"
"Jo, men jag sitter i växeln och tar bara upp beställningar, klagomål får du rikta till kontoret"
"Men lämna ett meddelande till kontoret då"
"Nej, det kan jag inte, för det kommer inte fram dit - du får återkomma på kontorstid".

Varför är företag så fruktansvärt korkade i huvudet och inte utbildar sina kommunikatörer i hur de skall bemöta människor?

Hade kvinnan bett om ursäkt, sagt att det givetvis inte var acceptabelt att jag höll på att bli överkörd, tagit upp klagomålet och frågat om det var okey med mig nu så hade hela saken varit överspelad. Hade kvinnan dessutom varit trevlig hade jag kanske till och med haft en mer positiv bild av Minitaxi nu än jag hade innan incidenten.

Istället möts man av ett snofsigt beteende som helt avfärdar en - och plötsligt har Minitaxi en kund mindre men en person mer som kommer tala illa om dem för alla han möter.
Bloggtoppen.se