måndag, september 04, 2006

Studentkalendern

Av en slump råkade jag på Studentkalendern idag, vars affärsidé är snarlik till Karriärskalendern (som skrevs om igår).

Annonserna är dock inte så inriktade mot framtida jobb som Karriärskalendern - budskapen om trendiga jeans från Levis eller billiga resor från Kilroy känns mer anpassade efter mediumet. Å andra sidan gör Studentkalendern misstaget med för mycket reklam - fast mångfalt mer än Karriärskalendern.

Företagen som producerar de här trycksakerna, tror de inte att studenter har någon integritet och använder vilka reklamprylar som helst? Skulle man verkligen skicka ut en dylik produkt till andra målgrupper? En viktig lärdom många mediasäljare borde dra är att kräva mer betalt för kvalité och satsa mindre på att trycka maximalt med antal sidor reklam.

Då blir produkterna både snyggare och reklambudskapen dränks inte i varandra.
Bloggtoppen.se